Announcement

Collapse
No announcement yet.

Новости от DOT

Collapse

Forum Topic List

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Новости от DOT

    Предлагаю постить в этой теме новости от DOT, FMCSA и прочих регуляторов, изменения в законодательстве федеральном и отдельных штатов непосредственно касающихся трак драйверов и траковых компаний.

  • #2
    Re: Новости от DOT

    С 1 января 2013 траки 2000-2004 годов выпуска, выше 26000 lbs. gross vehicle weight, не оборудованные PM фильтром, запрещены на территории Калифорнии. Траки до 2000 года выпуска были запрещены с 1 января 2012 года. Штраф от $300 в день за каждый день пребывания на территории штата за каждый трак. Исключение сделано для флитов с кол-вом траков до 3, которые зарегистрировались для отсрочки заблаговременно.

    Comment


    • #3
      Re: Новости от DOT

      Кроме того, для вэнов и риферов:

      - Owners of fleets with 20 or fewer affected trailers must register if they want to use a compliance option that will allow them up to four additional years to participate in the Small Fleet Compliance Plan.

      - Low-rolling resistance tires are required for 2010 model year and older tractors that pull 53 foot-long box-type trailers.
      - SmartWay aerodynamic requirements must be met by all 53-foot or longer box-type trailers not using a phase-in option.

      Comment


      • #4
        Re: Новости от DOT

        Кроме того, для риферов


        • Transport Refrigeration Units with 2005 model year engines must be replaced with Ultra-Low-Emission TRUs

        Comment


        • #5
          Re: Новости от DOT

          Truckers take note: Roadcheck 2013, the annual safety blitz that checks tractor-trailer equipment, driver logs and other safety aspects of truck drivers’ operations, will take place June 4-6, according to the Commercial Vehicle Safety Alliance’s (CVSA) calendar.

          Comment


          • #6
            Re: Новости от DOT

            Originally posted by I haul View Post
            Truckers take note: Roadcheck 2013, the annual safety blitz that checks tractor-trailer equipment, driver logs and other safety aspects of truck drivers’ operations, will take place June 4-6, according to the Commercial Vehicle Safety Alliance’s (CVSA) calendar.
            4-6 Июня всем в краткосрочный отпуск!!!

            Comment


            • #7
              Re: Новости от DOT

              Originally posted by Alibaba View Post
              4-6 Июня всем в краткосрочный отпуск!!!
              Блин, Алибаба, Только не смейся, у меня с четвертого по одиннадцатое билеты во Флориду. Месяц назад брал.

              Comment


              • #8
                Re: Новости от DOT

                А что такое низкое сопротивление качению (low rolling resistance)?У моих колес 120,это годится или нет? А у всех рекапов в среднем 160-170,зто как?

                Comment


                • #9
                  Re: Новости от DOT

                  Truckers take note: new HOS rule begins Monday; restart, break different

                  Commercial vehicle drivers will find two things different Monday. They will be able to take a 34-hour restart only once every 168 hours and the restart must include two 1 a.m.-to-5 a.m. periods.
                  They will also have to take a 30-minute break no more than eight hours after going on duty.
                  That break must be shown as off-duty.
                  A veteran commercial vehicle enforcement officer offered words of warning to drivers who might take a 34-hour restart this weekend.
                  “Let’s say a driver gets home Saturday at 3 p.m.,” the officer said. “He won’t be legal to go back on the road until 5 a.m. Monday because the new rule will be effective one second after midnight Sunday, even though he would have been off 34 hours at 1 a.m. Monday.”
                  Therefore, the officer said, the new 168-hour period will have begun no earlier than 7 p.m. Saturday.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Новости от DOT

                    всем овнерам и тракерам доброго дня!
                    Может быть не совсем в тему, но эта нововведение было подписано президентом в день открытия этого топика. А именно:
                    On July 6, 2012, President Obama signed MAP-21 into law. This law is effective one year from the date of enactment. Under this new law, motor carriers are now required by law to hold a property broker license in addition to their motor carrier authority if they arrange for regulated for-hire interstate transportation.

                    The MAP-21 law specifically states:

                    SEC. 32915. ADDITIONAL MOTOR CARRIER REGISTRATION REQUIREMENTS.
                    Section 13902, as amended by sections 32101 and 32107(a) of
                    this Act, is amended(1) in subsection (a)
                    (B) by adding at the end the following:
                    (6) SEPARATE REGISTRATION REQUIRED.
                    -A motor carrier may not broker transportation services unless the motor carrier has registered as a broker under this chapter;
                    Therefore, if you are a motor carrier that arranges such transportation, you must IMMEDIATELY secure a broker license.
                    The new law requires that your broker license be issued under a second USDOT/MC Number

                    Судя по молчанию об этом, думаю многие призабыли.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Новости от DOT

                      Originally posted by misala View Post
                      всем овнерам и тракерам доброго дня!
                      Может быть не совсем в тему, но эта нововведение было подписано президентом в день открытия этого топика. А именно:
                      On July 6, 2012, President Obama signed MAP-21 into law. This law is effective one year from the date of enactment. Under this new law, motor carriers are now required by law to hold a property broker license in addition to their motor carrier authority if they arrange for regulated for-hire interstate transportation.

                      The MAP-21 law specifically states:

                      SEC. 32915. ADDITIONAL MOTOR CARRIER REGISTRATION REQUIREMENTS.
                      Section 13902, as amended by sections 32101 and 32107(a) of
                      this Act, is amended(1) in subsection (a)
                      (B) by adding at the end the following:
                      (6) SEPARATE REGISTRATION REQUIRED.
                      -A motor carrier may not broker transportation services unless the motor carrier has registered as a broker under this chapter;
                      Therefore, if you are a motor carrier that arranges such transportation, you must IMMEDIATELY secure a broker license.
                      The new law requires that your broker license be issued under a second USDOT/MC Number

                      Судя по молчанию об этом, думаю многие призабыли.
                      Я не позабыл..., я вообще про это не слыхал, ни год, ни пол-года назад?!

                      А как это "расшифровывается", не подскажете???

                      Comment


                      • #12
                        Re: Новости от DOT

                        Originally posted by misala View Post
                        всем овнерам и тракерам доброго дня!
                        Может быть не совсем в тему, но эта нововведение было подписано президентом в день открытия этого топика. А именно:
                        On July 6, 2012, President Obama signed MAP-21 into law. This law is effective one year from the date of enactment. Under this new law, motor carriers are now required by law to hold a property broker license in addition to their motor carrier authority if they arrange for regulated for-hire interstate transportation.

                        The MAP-21 law specifically states:

                        SEC. 32915. ADDITIONAL MOTOR CARRIER REGISTRATION REQUIREMENTS.
                        Section 13902, as amended by sections 32101 and 32107(a) of
                        this Act, is amended(1) in subsection (a)
                        (B) by adding at the end the following:
                        (6) SEPARATE REGISTRATION REQUIRED.
                        -A motor carrier may not broker transportation services unless the motor carrier has registered as a broker under this chapter;
                        Therefore, if you are a motor carrier that arranges such transportation, you must IMMEDIATELY secure a broker license.
                        The new law requires that your broker license be issued under a second USDOT/MC Number

                        Судя по молчанию об этом, думаю многие призабыли.
                        Учите мат часть мадам. Broker ента не Motor Carrier. Ну, в смысле, раньше отдельные тАварищи, считали, что если у них есть motor carrier то и можно брокером под батрачить.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Новости от DOT

                          Originally posted by Alibaba View Post
                          Я не позабыл..., я вообще про это не слыхал, ни год, ни пол-года назад?!

                          А как это "расшифровывается", не подскажете???
                          Да,да и мне тоже обьясните... плиз :-(

                          Comment


                          • #14
                            Re: Новости от DOT

                            Originally posted by truck2 View Post
                            Да,да и мне тоже обьясните... плиз :-(

                            я уже читал об этом
                            и сразу переговорил со своим диспетчером
                            она давнишний брокер
                            надо всё равно покупать брокер лайсенс и иметь бонд деньги в виде изначального и стабильного фонда
                            и не маленькие
                            и платы изначальные за полный комплект регистрации , тож , не маленькие
                            надо бы подумать , как под одну территорию , взять несколько лайсенсов , от дилера до брокера
                            парковку
                            пару подьёмников
                            большего не скажу
                            самому интересно

                            Comment


                            • #15
                              Re: Новости от DOT

                              Originally posted by bylbash View Post
                              Учите мат часть мадам. Broker ента не Motor Carrier. Ну, в смысле, раньше отдельные тАварищи, считали, что если у них есть motor carrier то и можно брокером под батрачить.
                              http://www.transportationatty.com/pd...EGISLATION.pdf
                              Дорогой bylbash, не спешите делать резкие выводы, разберитесь вначале в моем посте где и говорится что грузоперевозчикам по найму требуется дополнительная регистрация в получении лицензии брокера. Грузоперевозчик и брокер может быть в одном лице и нигде не упоминалось что это одно и тоже. Я была на семинаре для брокеров фрайхтфорвардов где напоминалось о предстоящих ревизиях и аудитах в компаниях нарушающих условия приведенного выше изменения.

                              Comment

                              Working...
                              X