Announcement

Collapse
No announcement yet.

Прошу критики резюме.

Collapse

Forum Topic List

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Прошу критики резюме.

    Доброго времени суток!
    Прошу покритиковать резюме. Чувствую, что есть проблемы с терминологией и, резюме отчасти написано на "русском" английском, но не понимаю пока, как его оптимизировать. Буду признателен за ваши замечания!



    CONTACT INFORMATION

    Name

    Phone

    Email



    OBJECTIVE
    Seeking a position of VoIP/UC Engineer where I can use my technical competencies in networking and voice applications administration and improving the performance of the company.

    SUMMARY OF QUALIFICATION
    • Experienced engineering large scale production voice networks
    • Experienced in building distributed call centers
    • Consistent knowledge of installation, configuration, and management of UC Avaya and Cisco solution
    • Wide knowledge of voice and data technologies
    • Good understanding of Telephone Company & Carrier procedures
    • Familiarity with SIP, H.323, ISDN , SS7, MGCP and T.38 voice protocols
    • Advanced ability to troubleshoot VoIP Phone Systems
    • Experienced designing and building Cisco and Avaya data networks
    • Good comprehension of the TCP/IP stack and principals of building LAN/WAN networks
    • Able to receive and accomplish tasks related to new fields of knowledge in IT (for example, with other types of equipment)



    TECHNICAL PROFICIENCY
    Network equipment: Cisco Catalyst switches 29XX, 37XX, 65XX series, Cisco ISR 29XX, 39XX, 4XXX series, Avaya switches 4850GTS, 4826ERS Avaya routers SR4134.
    UC Software: Cisco: CUCM 4-11, CUCME 7, UCCX 7-10, IVR 7-10v.
    Avaya Aura: AACC Elite, ACM 6, ASM 6, WFO 10 (ACR), CMS 6, MES, APC.

    Certifications: CCNA, 20XX
    CCNA Voice, 20XX
    CCNP, 20XX

    EDUCATION
    MSc / Engineer of Telecommunications and Switching System
    Siberian State University of Telecommunications and Informatics
    XXX City, Russia
    Graduated in June 2006

    WORK EXPERIENCE
    Subdivision Leader, March 20XX – Present
    XXX, Company
    • Subdivision strategy implementation and development
    • Supervision and coordination of Engineers group, staff adaptation and motivation, administrative tasks realization
    • Design and implement new voice corporate services
    • Business meeting with customers, contractors and vendors
    • Budget projects estimation
    • Technician support of the Avaya Call Center Elite corporate infrastructure


    Lead Engineer, September 20XX - March 20XX
    XXX, Company
    • Technical support of the customers at Cisco, Avaya UC area as a 2-d line engineer
    • Technical support of the Avaya Call Center Elite corporate infrastructure
    • Escalation customer service requests to the 3-d line vendors support teams
    • Implementation of the new connections to the Service Providers networks
    • Installation, configuration and setting up voice systems/network equipment
    • Quotations and technical statement preparing
    • Compositing manuals for customers engineers


    Lead Engineer, April 20XX – September 20XX,
    XXX, Company
    • Design, implement and support of the corporate telephony VoIP network
    • Network devices configuration and Installation
    • Formalization of the customer requirements
    • Quotations and technical statement preparing
    • Customers connection to the corporate network


    KEY ACHIEVMENTS
    Architecture design and equipment configuring of the XXXXXXXX private network area fragment and distributed phone system (30 sites), which is based on the Cisco 29XX, 39XX ISR in a chief engineer role.

    Architecture design and launch a network and call center infrastructure of a regional company site, which based on Cisco UCCX 7.5 system (100 agents).

    Installation, setting to work and further support distributed call center infrastructure based on Avaya Aura Call Center Elite software (500 agents).

  • #2
    Re: Прошу критики резюме.

    у портнова "рыбу" списали?

    Comment


    • #3
      Re: Прошу критики резюме.

      я бы перенес то, что в KEY ACHIEVMENTS в секцию WORK EXPERIENCE в соответствующие компании. А еще там как-то все в общих словах, мало технических деталей.
      А еще я бы chief engineer заменил на lead engineer.

      Comment


      • #4
        Re: Прошу критики резюме.

        Никакой конкретики, одни общие слова. Ни топологии, ни колличества и типа задачь и оборудования, ни сроков, ни трудностей, ни методологии - ничего нет. "Installation, configuration and setting up voice systems/network equipment" - абсолютно пустя фраза типа "Дедал работу". На такое резюме скорее всего даже не ответят.

        Comment


        • #5
          Re: Прошу критики резюме.

          я вообще видео резюме записал на должность водитель охранник.. там и слова не нужны..)))

          Comment


          • #6
            Re: Прошу критики резюме.

            Принцип примерно такой.

            Ваше резюме - это реклама, а не биографическое описание. Каждая строчка должна кричать о той охренительной пользе, что вы принесли бывшим работодателям.
            Первые строчки должны сразу цеплять потенциального работодателя. Поэтому, все успехи и достижения в работе - в начало резюме, образование - в конец.

            Comment


            • #7
              Re: Прошу критики резюме.

              Не помню точно, гда взял эту "рыбу". Частично с сайта Leading Career Portal with Thousands of Samples and Articles | Greatsampleresume.com

              Comment


              • #8
                Re: Прошу критики резюме.

                Спасибо за ваши коментарии! Я обязательно учту их при следующем редактировании. Пока что, хотелось бы сосредоточиться на корректности английских терминов. Я вставил русский текст, чтобы было понятно, о чем идет речь (в части опыта работы. Понятно, что айтишный язык специфический, но, может кто сталкивался, по роду деятельности.
                Посмотрите, плз, что именно "режет глаз".

                WORK EXPERIENCE
                Subdivision Leader, March 20XX – Present
                XXX, Company
                 Subdivision strategy implementation and development
                 Supervision and coordination of Engineers group, staff adaptation and motivation, doing administrative tasks
                 Design and implement new voice corporate services
                 Business meeting with customers, contractors and vendors
                 Budgets project’s estimation
                 Technician support of the Avaya Call Center Elite corporate infrastructure

                - реализация и развитие стратегии деятельности направления;
                - контроль и координация работы сотрудников, адаптация и мотивация персонала, решение административных вопросов;
                - разработка решений по внедрению новых голосовых сервисов;
                - проведение встреч с заказчиками, вендорами, подрядчиками;
                - подготовка спецификаций, расчет трудозатрат, оценка бюджета проектов;
                - техническая поддержка инфраструктуры контакт-центра Avaya;

                Lead Engineer, September 20XX - March 20XX
                XXX, Company
                 Technical support of the customers at Cisco, Avaya UC area as a 2-d line engineer
                 Technical support of the Avaya Call Center Elite corporate infrastructure
                 Escalation customer service requests to the 3-d line vendors support teams
                 Implementation of the new connections to the Service Providers networks
                 Installation, configuration and setting up voice systems/network equipment
                 Quotations and technical statement preparing
                 Compositing manuals for customers engineers

                - 2-я линия поддержки заказчиков в части UC решений Cisco, Avaya;
                - эскалация кейсов на 3-ю линию поддержки вендора;
                - техническая поддержка корпоративной инфраструктуры контакт-центра Avaya;
                - организация подключений к сетям операторов связи;
                - установка, настройка и ввод в эксплуатацию голосового и сетевого оборудования;
                - подготовка спецификаций и составление ТЗ;
                - составление инструкций для эксплуатационной службы заказчика;

                Lead Engineer, April 20XX – September 20XX,
                XXX, Company
                 Design, implement and support of the corporate telephony VoIP network
                 Network devices configuration and Installation
                 Formalization of the customer requirements
                 Quotations and technical statement preparing
                 Customers connection to the corporate network

                - разработка архитектуры, внедрение и дальнейшая поддержка корпоративной сети телефонии
                - формализация требований заказчика
                - выбор, настройка и инсталляция сетевого оборудования
                - разработка тех. решений, подготовка спецификаций
                - подключение заказчиков к технологической сети

                KEY ACHIEVMENTS
                Architecture design and equipment configuring of the government election private network area fragment and distributed phone system (30 sites), which is based on the Cisco 29XX, 39XX routers in a chief engineer role.

                Architecture design and launch a network and call center infrastructure of a regional company site, which based on Cisco UCCX 7.5 system (100 agents).

                Installation, setting to work and further supporting distributed call center network based on Avaya Aura Call Center Elite software (500 agents).

                Реализации:
                Модернизация регионального фрагмента ПСПД ХХХХХ в ХХХХХ области. Ввод в эксплуатацию сети передачи данных, а также, построение сети IP-телефонии на базе маршрутизаторов Cisco 29-й, 39-й серии и КШ Континент. Выполнение функций ГИП.

                Запуск регионального офиса компании. Разработка архитектуры, настройка и ввод в эксплуатацию оборудования СПД и контакт-центра на базе оборудования Cisco UCCX 7.5 (100 операторов).

                Ввод в эксплуатацию и последующее техническое сопровождение распределенного контакт-центра (500 операторов) на базе Avaya Aura Call Cemter Elite.

                Comment


                • #9
                  Re: Прошу критики резюме.

                  Originally posted by Validol
                  Никакой конкретики, одни общие слова. Ни топологии, ни колличества и типа задачь и оборудования, ни сроков, ни трудностей, ни методологии - ничего нет. "Installation, configuration and setting up voice systems/network equipment" - абсолютно пустя фраза типа "Дедал работу". На такое резюме скорее всего даже не ответят.
                  Validol, может вы и правы. Но у меня так же в рускоязычном написано и ничего, звонят. В любом случае, мысль действительно хорошая. надо подумать, как эту часть раскрыть.

                  Comment

                  Working...
                  X