Announcement

Collapse
No announcement yet.

Покритикуйте резюме пожалуйста - буккипер

Collapse

Forum Topic List

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Покритикуйте резюме пожалуйста - буккипер

    Address

    Phone

    mail





    OBJECTIVE

    My first Job in USA. I am interested in a position in the capacity of bookkeeper, accounting clerk I, accounting clerk II, accountant I or another challenging position at the account department.



    SUMMARY and SKILLS

    Ten-years of work experience like bookkeeper at private enterprises and commercial firms.

    My last place of employment – company, pioneers IT- market of my homeland. Despite everything (Ex-USSR, economic depression, unsettled “rules of play”) company its successful.

    Deep understanding of corporate objective and team spirit.



    - Maintain and record business transactions.

    - Balanced sheets and prepared reports.

    - Familiar with standard concepts, practices and procedures within a particular field.

    - Perform a variety of bookkeeping and account tasks.

    - Absolute knowledge of goods bookkeeping in the warehouse and inventory.

    - Use to operate with invoices, letters of attorney, and others financial papers.

    - Great experience of working with bank’s documentations like bank book, cashier-checks, payment orders, payment obligations and bank’s extracts.

    - Making reports of the company for bank and others financial committees.

    - Registration all foreign contacts and work check up of them.

    - Professional and individual approach to every customs.

    - Microsoft WORD, EXCEL. Windows 95/98/2000/XP.

    - Accustomed to using software products for bookkeeping, data base support, making agreement of the organizations and office work.

    - Able to restore bookkeeping of the organization from the very beginning using primary dates and taking into considerations all individual characteristics of the organization.

    - Basic knowledge of tax accounting and composing a tax reports.



    WORK EXPERIENCE

    AAA Company LTD, 1996-2004

    Accountant II

    Keeping all accounts of the company, balanced sheets and preparing repots.

    Registration of all foreign contracts and work check up.

    Bookkeeping and inventory of the goods in the warehouse of the company.

    Prepare and registration of all documents of purchase and sale of goods from the beginning to the end.

    Direct contact with customers of the company.



    BBB Joint-Stock Company,

    Bookkeeper

    Operate with first documentations of the company.

    Bookkeeping of goods in the store of the company.

    Elementary work with bank’s documentations.

    Office work.

    EDUCATION



    State University

    _______________________________ 1991-1996

    Master of Degree

    Specialty – The Basis of economy.

    PERSONAL

    I have highly ability to work. I absolutely devoted to my job. Honest. Disciplined. Professional. Communicable.



    References will be furnished upon request.


  • #2
    Re:Покритикуйте резюме пожалуйста - буккипер

    Начнем с простого - английский хромает и это бросается в глаза. Положительная часть в этом деле такая, что можно за 10 минут поправить. Поэтому пока на этом циклиться не надо.



    1. Вы не знаете разницы между буккипером и эккаунтантом. Поэтому свалили их в одноу кучу. Это все равно как сказать "хочу быть инженером или техником" - большая разница и ничего не ясно что с Вами делать.



    2. Опыт работы не описали совсем. В этом смысле резюме обречено на кардинальное усовершенствование. Ибо без оного обойтись нельзя.



    Для начала отправляйтесь вот сюда http://www.popov.com/keyboard/Accountants.htm



    Читайте что бухгалтерский народ делает на работе. По каждой фразе спросите себя: "Я это делал? Могу о себе такое сказать?" Если можете, то копи-пэйст в свое резюме.



    Не спешите никуда - сколько уйдет времени, столько уйдет. Появится серьезная заготовка, которую можно сокращать, причесывать и проч. Вам самому станет понятно что Вы собственно ищете.



    И несите результат сюда, а мы с ним дальше поработаем.



    И имейте ввиду: найдете работу - вышлете заказной бандеролью бутылку

    Comment


    • #3
      Re:Покритикуйте резюме пожалуйста - буккипер

      Спасибо за доброжелательный ответ.

      Четко и по существу. Вскорости выложу переделанный вариант.



      Бутылка (и не одна) само собой разумеется

      Comment


      • #4
        Re: Re:Покритикуйте резюме пожалуйста - буккипер

        Михаилу Портнову.



        Уважаемый Михаил!

        Если Вас не затруднит, не могли бы Вы посмотреть моё резюме бухгалтера.

        Я три месяца нахожусь в Америке и не знаю как мне дальше действовать. Продавцом не берут, гамбургеры делать тоже. На Родине 10 лет работала бухгалтером, последние 1,5 года в американской и английской фирмах. Есть ли вероятность того, что можно найти работу по специальности без дополнительного обучения здесь. Все-таки стандарты бухучета и налоговый кодекс отличаются от советских. Я бы лично на месте работодателя не приняла специалиста, который не имеет американского опыта работы в бухгалтерии. Хотя может быть я ошибаюсь.

        Нужно ли эвальюировать свой диплом? Если да, то для работы и учебы нужно делать разную эвальюацию?



        Буду очень Вам признательна за ответ.

        С уважением,

        Марина.



        Comment


        • #5
          Re: Покритикуйте резюме пожалуйста - буккипер

          А где резюме-то?

          Comment


          • #6
            Re: Покритикуйте резюме пожалуйста - буккипер

            Пожалуйста оцените и покритикуйте резюме бухгалтера.





            OBJECTIVE: Accountant / Bookkeeper position with a local company.



            SUMMARY



            • Responsible, hardworking, fast learner with strong attention to detail and organization.

            • Fundamental accounting knowledge.

            • High aptitude for working with figures.

            • Strong analytical and problem solving skills.

            • “Team-player” who enjoys working with people.

            • Native speaker of Russian language.



            RELATED SKILLS AND ABILITIES



            • Prepared and maintained accounts receivable/payable, payroll, fixed assets, inventory accounts, bank and cash accounts, travel expense records.

            • Prepared and filed State and quarterly payroll tax returns.

            • Prepared balance sheets, income statements, cash flow statements.

            • Fully responsible for general ledger and monthly closing.

            • Produced cost reports for parent company.

            • Reviewed and adjusted clients' general ledgers.

            • Computed and prepared customer invoices.

            • Collected payments from customer billings and posted to general ledger.

            • Prepared sales and revenue recognition reports.

            • Analyzed the company’s financial-economic activity and reports.

            • Calculated pricing on factory-made goods.

            • Assisted with year-end budget preparation.

            • Proficient in Word, Excel, Fidelio, 1C-Accounting, SUN software programs.

            • Typing, ten-key by touch.





            EXPERIENCE



            2002 – 2003 Financial Executive GlaxoSmithKline Export Ltd. ХХХХХХХХХХХХХХХХ

            2002 - 2002 Accountant Baker Hughes Services International, Inc. ХХХХХХХХХХХХХХ

            2001 – 2001 Bookkeeper Phillip Morris ХХХХХХХХХХХ

            1998 – 2001 Accountant ХХХХХХХХ International Hotel ХХХХХХХХХ

            1995 – 1998 Accountant ХХХХ Hydrometerological Service ХХХХХХХХХХХХ

            1989 – 1991 Economist Furniture Factory ХХХХХХ ХХХХХХХХХ



            EDUCATION



            ХХХХХХХХХ Forest Technical Institute, ХХХХХ, Russia

            ХХХх, Accounting, ХХХХ





            Comment

            Working...
            X