Announcement

Collapse
No announcement yet.

Резюме на обсуждение.

Collapse

Forum Topic List

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Резюме на обсуждение.

    Поругайте - похвалите. А вообще люблю конструктивную критику.

    Contact information:

    Name: Xxxxx Xxxxx
    Phone (mob.): +x(xxx)xxxxxxx
    E-mail: xxxxxxx@gmail.com
    Skype: xxxxxxx

    Objectives: 3D Modeler, 3D Environment Artist.
    Summary: I’m looking for a 3D Modeler position where I can apply my knowledge got by me, in sphere of the game - industry. My priorities are a professional growth. Zealous hard worker.
    Technical Skills:
    • Autodesk 3ds Max (5 years)
    • Autodesk MAYA (2 year)
    • Adobe Photoshop (5 year)
    • ZBrush (2 year)

    Professional Experience

    10.2008 – present | Moscow, Russia
    TM-Studios, part of “Akella” one of the biggest Russian game development and publishing company.
    Position: 3D Modeler/3D Environment Artist.
    Project: Postal 3.
    Responsibilities:
    • Creating, texturing and lightening game levels in Hammer (Half-life 2: Source map editor);
    • Creating environment objects;
    • Creating textures for levels and objects;
    • Adjust materials;
    • Modeling and texturing game characters.

    09.2005 – 09.2008 | Voronezh, Russia
    Orion, small provincial company which is engaged in development of FPS genre PC games.
    Position: 3D Modeler/3D Environment Artist.
    Projects: The Hunt, Dusk 12, Stalin Subway: Red veil, Metathrone.
    Responsibilities:
    • Modeling, texturing and lightening game levels;
    • Creating environment objects;
    • Creating textures for levels and objects;

    Education
    2001 – 2006 | Voronezh, Russia
    Information security specialist, International Institute of Computer Technology.

    Computer skills: Autodesk 3ds Max, Maya, Adobe Photoshop, ZBrush, TestTrack Pro, Perforce, Tortoise SVN, WIki, MS Office, HL2: Source.

  • #2
    Re: Резюме на обсуждение.

    А вот еще в догонку Cover Letter, пообсуждайте, покритикуйте.
    Я стараюсь подтянуть мой англицкий, но пока что у меня туговато с грамматикой. Ктонить Научите меня неуча.

    At the moment I work in «TM Studios» company of the game development as the 3D Modeler, 3D Environment Artist.

    My primary duty is creation of game locations for the project Postal 3 in Hammer (HL2:Source) and creation environment objects, texturing.

    For the last few years I was carrying out successful activity on the chosen direction in modeling, I have an operational experience with various studios in the given area in Russia. The applied resume will give representation about my professional experience, qualification and potential opportunities.

    All experience of my labour activity, professional knowledge and skills, and also expectations of the further promotion lay in area a game of the industry. At present time I have more than a 5-years operational experience in the active.

    I think, that I possess all qualities necessary for successful activity within the framework of a post of the 3D Modeler.

    Before beginning my career in game development, I worked as internet cafe administrator where I received great experience in communication with gamers. I have some knowledge about their desires of fun.

    Please, find attached my CV, and do not hesitate to ask me for any additional details.

    Yours faithfully, Pavel.

    Comment


    • #3
      Re: Резюме на обсуждение.

      Даже если идеально отточить существующее резюме, в нем останется большой изъян: Information security specialist.
      Position: 3D Modeler/3D Environment Artist предполагает склонность к худ. творчеству и стойкое нежелание убить годы жизни на Information security даже под дулом пистолета. Измените в резюме специальность на что-то, связанное с визуализацией.

      В word-формате залинкуйте Акеллу и Postal 3(скриншоты).

      Ну и, конечно, в 3D индустрии резюме само по себе без сильного портфолио никого не интересует.

      Comment


      • #4
        Re: Резюме на обсуждение.

        Спасибо много раз, вот это я называю конструктивно.

        Comment


        • #5
          Re: Резюме на обсуждение.

          Что то я в примерах резюме ссылок не видал, куда их сувать прям напротив названия компании/проекта или в конце документа?
          А вообще я это резюме задумал для того, чтобы его на собеседовании в посольство принести и показать. Для посольства его прям идеально затачивать? С портфолио?

          Comment


          • #6
            Re: Резюме на обсуждение.

            Во, вот это уже похоже на совет. а то вначале об какали - обтекай.
            Я написал своё резюме где то часа за 2, особо в детали не вдаваясь. У Мну шеф помогал другим составлять резюмы, он шарит хорошо постоянно общается с американцами, он мне пару примеров и подогнал "хороших" резюме. По ним я своё и строил. Но теперь буду рефакторить.

            Comment


            • #7
              Re: Резюме на обсуждение.

              Originally posted by MikeS View Post
              В посольстве люди, глядя на ваше резюме, должны будут оценить, насколько быстро вы сможете найти работу в Америке.
              Причем, поскольку они ничего не смыслят в этом бизнесе, оценка будет производиться исключительно по правильности составления резюме
              Рискну предположить, что для американца, не знающего воронежских реалий, такое резюме будет выглядеть креативом шутника с улицы.

              Comment


              • #8
                Re: Резюме на обсуждение.

                Originally posted by D-sp View Post
                Причем, поскольку они ничего не смыслят в этом бизнесе, оценка будет производиться исключительно по правильности составления резюме
                Рискну предположить, что для американца, не знающего воронежских реалий, такое резюме будет выглядеть креативом шутника с улицы.
                Что то вы меня совсем озадачили. А как американца убедить что я не шутник с улицы? Кучу линков наделать на каждый проект в котором я участвовал? На скриншоты?

                Comment


                • #9
                  Re: Резюме на обсуждение.

                  Вы не представляете толком, чего не должно быть написано в резюме, а что должно быть написано, и как именно. Это видно. Для американца это признак того, что Вы никогда в жизни не искали работу и не потрудились толком выяснить, как это делается в Америке.

                  Потратьте еще хотя бы пару дней на поиск нормальных резюме и анализ. Даже на этом форуме о принципах составления резюме и правильных форматах писалось много раз.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Резюме на обсуждение.

                    Просмотрел в инете много резюмов американских 'Артистов и немного переработал своё.
                    Потыкайте еще носом и желательно без фраз всё гумно всё не так.
                    Буду очень признателен.

                    Contact information
                    ххххх

                    Objectives: To find a full time position for Environment / Prop / Texture / Technical Artist in a workplace that will allow me to apply my knowledge got by me in sphere of the game development industry.
                    Summary: A very keen and skilled 3d artist with over 5 years experience in game development industry. Well works in a team and under pressure and enjoys it. Aim to professional growth and to become an extremely talented 3D artist. Zealous hard worker.

                    Professional Experience
                    10.2008 – present | Moscow, Russia
                    TM-Studios, part of “Akella” one of the biggest Russian game development and publishing company.
                    Position: 3D Modeler/3D Environment Artist.
                    Project: Postal 3.
                    Created, textured and lightened game levels based on concept/reference images in HL2:Source engine in cooperation with concept artists. Modeled, unwrapped, and textured environment assets. Responsible for mesh optimization and collision meshes. Modeled high poly assets & used it to generate normal maps, AO maps. Created textures for levels and objects.
                    Modeled and textured game characters.

                    09.2005 – 09.2008 | Voronezh, Russia
                    Orion, small provincial company which is engaged in development of FPS genre PC games.
                    Position: 3D Modeler/3D Environment Artist.
                    Projects: The Hunt, Dusk 12, Stalin Subway: Red veil, Metathrone.
                    Worked in small company about 15 members in closely with game designer to created, textured and lightened game levels in Autodesk 3ds Max . Created in-game props and environment assets. Responsible for handling LODs and collisions. Created textures for levels and objects.

                    Education
                    2001 – 2006 | Voronezh, Russia
                    Information security specialist, International Institute of Computer Technology.

                    Skills:
                    • High / Low poly environment and prop modeling;
                    • UV mapping, texture creation (Diffuse/Normal/Specular/Ambient Occlusion);
                    • Level design, lighting and texturing;
                    • Basic C#.

                    Software:
                    • Maya;
                    • 3Ds Max;
                    • Zbrush;
                    • Photoshop;
                    • CrazyBump;
                    • Half Life 2: Source Engine;
                    • Office;
                    • TestTrack Pro;
                    • Perforce;
                    • Tortoise SVN;
                    • Wiki.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Резюме на обсуждение.

                      Originally posted by MikeS View Post
                      О... Уже лучше...

                      1. Работа на последнем месте описывается в настоящем времени, если только вы не безработный (вы там РАБОТАЕТЕ). Все предыдущие места работы описываются в прошедшем времени (вы там РАБОТАЛИ).

                      2. "Навыки" и "Программные продукты" можно перенести вверх. Чтобы списки программ не выглядел "пустым", можно или добавить версии продукта (например, Adobe Photoshop CS3, CS4, CS5), или вставить полное название продукта.
                      1. Стараюсь, но с грамматикой пока проблема. Буду над ней еще усердней работать.
                      2. Спасибо за совет.

                      Comment

                      Working...
                      X